Prawo do reklamacji
Opublikowano:
Regulamin Reklamacji i Gwarancji
- Niniejszy Regulamin jest załącznikiem do Regulaminu Sklepu dostępnego na stronie www.tvprodukt.pl oraz w siedzibie Sklepu. Definicje pojęć użytych w niniejszym Regulaminie ujęte zostały w Regulaminie Sklepu, w szczególności:
- Sklep – sklep wysyłkowy prowadzony przez firmę TV PRODUCTS Sp. z o.o., ul. Parkowa 12, 43-365 Wilkowice, adres email: sklep@tvproducts.pl, sprzedający rzeczy drogą wysyłkową za pośrednictwem telefonów, poczty oraz Internetu.
- Klient (Konsument) – osoba fizyczna lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Firma TV PRODUCTS Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Parkowej 12, 43-365 Wilkowice, nazywana dalej Gwarantem, udziela gwarancji na wszystkie sprzedawane przez siebie rzeczy w obszarze Rzeczypospolitej Polskiej, w okresie 1 (jednego) roku od daty ich odebrania przez Klienta.
- Gwarant oświadcza, że odpowiada za jakość dostarczanych rzeczy i dokłada wszelkich starań, by dostarczane rzeczy były wolne od wad. W przypadku, gdy mimo tego, rzecz zakupiona przez Klienta posiada wadę fizyczną, powodującą niemożność użytkowania rzeczy zgodnie z jej przeznaczeniem, lub została wydana Klientowi w stanie niekompletnym, Klientowi przysługuje prawo do reklamowania w/w rzeczy.
- W ramach reklamacji złożonej na podstawie udzielonej Gwarancji lub w związku z niezgodnością towaru z umową Klient może zażądać od Gwaranta:
- nieodpłatnej naprawy rzeczy,
- wymiany rzeczy na nową, lub jeśli powyższe jest niemożliwe:
- obniżenia ceny rzeczy,
- odstąpienia od umowy (wyłącznie, jeśli wada jest istotna).
- Po otrzymaniu żądania od Klienta Gwarant zobowiązuje się ustosunkować w ciągu 14 dni od otrzymania rzeczy od Klienta do żądania.
- Gwarant może odmówić spełnienia żądania Klienta, mając na uwadze techniczne możliwości jego wykonania, jak i koszty jakie niesie za sobą roszczenie. W tej sytuacji Klient może zmienić żądanie na inne zgodnie z podpunktem 4.
- W przypadku żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy Gwarant może nie uznać tych żądań i w zamian zaproponować Klientowi naprawę lub wymianę rzeczy.
- Wykonanie uprawnień z tytułu gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność Gwaranta z tytułu niezgodności towaru z umową. Podczas korzystania z uprawnień gwarancyjnych bieg terminu na wykonanie uprawnień z tytułu niezgodności z umową zostaje zawieszony – od dnia zawiadomienia Gwaranta o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia nieuwzględnienia reklamacji złożonej u Gwaranta (lub też od chwili upłynięcia czasu na wykonanie obowiązków wynikających z tej gwarancji).
- Klient aby reklamować zakupione przez siebie rzeczy jest zobowiązany postępować zgodnie z poniższymi zasadami:
- W celu reklamowania rzeczy należy skontaktować się z Gwarantem pod numerem 33 471 17 33 w godzinach przyjmowania zgłoszeń reklamacyjnych tj. od 10 do 16, od poniedziałku do piątku.
- Podczas rozmowy z Gwarantem zostanie ustalony sposób wysyłki reklamowanej rzeczy do Gwaranta. Dostępne są następujące sposoby wysyłki rzeczy do Gwaranta (zależne od rodzaju i wagi towaru oraz od możliwości Klienta):
- Wysyłka Pocztą Polską poprzez usługę eZwrot
- Odbiór przesyłki od Klienta przez firmą kurierską (wyłącznie na zlecenie Gwaranta),
- Jeśli podczas rozmowy Klienta z Gwarantem zostanie wybrany eZwrot jako sposób wysyłki reklamowanej rzeczy wówczas, aby nadać paczkę należy:
- Zabezpieczyć i zapakować reklamowane rzeczy dołączając do paczki wypełniony Formularz Reklamacyjny oraz - w przypadku odstąpienia od umowy - paragon fiskalny, jeśli został wystawiony.
- Wejść na stronę https://www.pocztex.pl/ezwroty
- Podać nazwę sklepu: TVPRODUCTS
- Wypełnić formularz podając swoje dane adresowe.
- Wydrukować i nanieść na paczkę wygenerowaną przez system etykietę adresową.
- Nadać paczkę w wybranym przez siebie urzędzie pocztowym.
- Jeśli podczas rozmowy Klienta z Gwarantem zostanie wybrana firma kurierska jako sposób wysyłki reklamowanej rzeczy wówczas należy:
- Zabezpieczyć i zapakować reklamowane rzeczy dołączając do paczki wypełniony Formularz Reklamacyjny oraz - w przypadku odstąpienia od umowy - paragon fiskalny, jeśli został wystawiony.
- Oddać paczkę kurierowi w terminie ustalonym podczas rozmowy z Gwarantem.
- Dostawa reklamowanej rzeczy do Gwaranta, jak i jej zwrot po naprawie odbywa się na koszt Gwaranta i wyłącznie na zasadach omówionych w punkcie 9. niniejszego Regulaminu. Gwarant nie przyjmuje przesyłek nadanych za pobraniem oraz na koszt Gwaranta.
- Gwarancją nie są objęte wady towarów powstałe na skutek niewłaściwej instalacji, obsługi lub użytkowania, które stoi w sprzeczności z instrukcją obsługi.